< vorige nummer 396 van 466 volgende >

Drink je naar de top!

Meest gelezenBest gewaardeerd
Waardeer dit artikel
3.46
(49) (457 stemmen)

Jij dacht dat de overheid het beste met je voor heeft als er weer eens een anti-drank campagne wordt gelanceerd? Vergeet het maar. Door het terugdringen van alcoholgebruik zal de armoede in ons land toenemen. Althans, dat concludeert het Amerikaanse Journal of Labor Research na een onderzoek naar de salarissen van drinkers en niet-drinkers. Of dit onderzoek werd verricht onder het genot van een goede borrel is onbekend.

Mannelijke drinkers verdienen 10 procent meer dan geheelonthouders, bij vrouwen is het verschil maar liefst 14 procent. "Mensen die drinken bouwen een sociaal netwerk op en hebben meer kennissen. Dat leidt tot meer professionele kansen en vertaalt zich in hogere salarissen" zegt economieprofessor Edward Stringham, co-auteur van de studie.

De implicaties van dit onderzoek liegen er niet om: de politiek heeft het slechtste met ons voor en geheelonthouders vormen een achterstandsgroep binnen onze maatschappij. Wie niet drinkt, ontneemt zichzelf de kans op een succesvol leven. Het is dus zaak om zo snel mogelijk naar de fles te grijpen. Liever vandaag dan morgen!

Bron: TC Tubantia

< vorige nummer 396 van 466 volgende >

Windows Live Alerts

Reacties

Plaats een reactie

Glaasje OP, op 12 oktober 2006 11:37

Glaasje op!!! la la la la la Dat is een goeie raad!!!! La la la la la la la la la la la la la!!! Glaasje op!!!!

marinero, op 30 september 2006 22:49

drink nooit alleen, altijd met maten, maar met mate

Luuk, op 28 september 2006 21:37

Heerlijk eten drinken en netwerken, het werkt echt. Kijk eens iets verder, onze zuiderburen nemen het er zelfs tussen de middag van. Werkt en netwerkt een stuk prettiger.

Jeroen, op 28 september 2006 21:14

Dus een kater is toch ergens goed voor!

arjan, op 28 september 2006 19:47

drink niet met mate maar met vaten

Jan Willem, op 28 september 2006 17:07

ik ben het er gedeeltelijk mee eens, ik werk al jaren in de horeca, en heb daardoor veel (belangrijke) contacten opgedaan. maar net zo makkelijk onder het genot van iets fris als iets met alcohol.

Ravirr, op 28 september 2006 16:59

Geniet maar drink met maten is hier wel van toepassing denk ik!

Freek, op 28 september 2006 16:57

ben het helemaal mee eens, lang leven de drank.

Martin, op 28 september 2006 15:55

Succesvolle mensen drinken meer, dat betekent niet dat automatisch je door te drinken hogerop komt.

Ruud Paree Meijer, op 28 september 2006 13:40

Onzinnige stelling als of iemand die geen alcohol gebruikt geen sociale contacten zou hebben dan wel minder dan die gene die wel alcohol drinken. Dit nog afgezien van het feit dat dit soort onderzoeken totaal nergens op slaan hooguit houd het enkele mensen aan het werk.

hoi, op 28 september 2006 11:43

ben het volledig met amba eens en als drinken je veel sociale contacten geeft, je kunt die ook zelf maken als je die nodig hebt drank tast hersenen aan en maakt je daardoor minder nuchter

Lammie, op 28 september 2006 10:39

drank tast je hersenen aan,wij leven alle dagen met de gevolgen van drank,we hebben 2 kinderen met fas,en er komen steeds meer onschuldige kinderen bij, met fas.Drank kost de gemeenschap veel meer, laat zien dat de drank je hersenen nog niet heeft aangetast,STOP met drank,zie site www.fasstichting.nl.

K.C.T., op 26 september 2006 22:33

M'n vader was alcohollist, m'n moeder was er ook niet vies van, ik werd verplicht om mee te drinken, anders was ik het doetje in huis. Sociale contacten hadden ze met ander drinkers, beide al heel jong aan kanker overleden door drank en roken. Jaja wat heb je dan een sociaal leven. Kijk eens om je heen hoeveel zwervers er in je woonplaats rondlopen, kijk naar hun sociale contacten..... toch ook zwervers, wie helpt deze mensen weer op de been of haalt ze uit de goot? Helpen jullie deze mensen weer om een normaal bestaan op te bouwen? Petje af voor majoor Boshard van het Leger des Heils, voor maakt het niet uit welk ras of stand je hebt. Waren er maar meer mensen zo behulpzaam voor de medemens dan zou het in Nederland heel anders zijn.

Tornado21, op 26 september 2006 04:35

het is een vreemde, kromme conclusie. je kan het ook gekeerd denken: iemand ie principieel tegen drank is, is vaak een linkser iemand, en die vinden een carriere minder belangrijk... conclusies uit psychologisch onderzoek zijn vaak erg rechtlijnig

peter schlee, op 25 september 2006 20:42

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik, niet roker en niet drinker voel mij vaak buiten gesloten. Nu heb ik het geluk dat ik mij heel goed zelf kan vermaken en daar geen ander bij nodig heb.

, op 25 september 2006 20:15

zijn zat zwervers die ook drinken, maar geen stap verder komen

Joël, op 25 september 2006 19:17

Jaja... alweer zo'n bekeerde alcoholist die ff commentaar terugstuurd, dat een onderzoek van iets globaals met een individu te maken kan hebben, zou kunnen maar in dit geval irrelevant. meer sociale contacten is meer druk op het hoofd, en meer druk is meer verwarring voor drinkers...kortom het emotionele leven van een drinker heeft het zwaar te voorduren in de carriere-branche...tutut

heinekemedewerker A´dam, op 25 september 2006 18:36

ben ik et mee eens al jaren

heineken, op 25 september 2006 16:10

dus jongens en meisje dan weten jullie het maar zuipe

lisaenflo, op 25 september 2006 14:41

24 flessen in een krat, 24 uur op een dag, dat kan geen toeval zijn! .. De kerk is dichtbij maar de weg is beijzeld, de pub is ver weg maar ik zal heel voorzichtig lopen! .. 1 les die ons de zondvloed biedt, waterdrinkers deugen niet!

pagina 1 van 3 Pagina verder >
Geldzaken Home >